ПРОЕКТ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ

Проект стратегії розвитку

ВСП «Ананьївський аграрно-економічний фаховий коледж

Уманського національного університету садівництва»

кандидата на посаду  директора коледжу

Космінського Юрія Єгоровича

 

Проект стратегії розвитку ВСП «Ананьївський аграрно-економічний фаховий коледж Уманського національного університету садівництва» містить моє бачення основних завдань та перспективних орієнтирів розвитку навчального закладу на найближчі п’ять років.

Основним завданням коледжу є підготовка фахівців освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр, здатних виконувати свої професійні функції та бути конкурентоспроможними на ринку праці; створення навчально-методичних, виховних,  організаційних, соціально-побутових та інших умов для здобуття громадянами фахової передвищої освіти; забезпечення потреб суспільства і держави у висококваліфікованих фахівцях; створення необхідних умов для здобуття освіти особами з особливими потребами.

Мета стратегії – визначити пріоритетні завдання коледжу, виконання яких забезпечить його розвиток й функціонування в сучасних умовах, створення інноваційного освітнього середовища та позитивного морально-психологічного клімату в колективі,  втілення в життя заходів з розвитку методичної та матеріально-технічної бази, збереження і примноження традицій навчального закладу.

Вважаю за необхідне вирізнити дев’ять основних напрямів розвитку, які взаємопов’язані між собою і кожний з яких передбачає дотримання певних принципів та реалізацію низки завдань. Це зокрема:

  • управління коледжем;
  • кадрове забезпечення;
  • освітній процес;
  • методична робота;
  • інформатизація діяльності коледжу;
  • практична підготовка, працевлаштування та профорієнтаційна робота;
  • виховна робота, інтелектуальний та особистісний розвиток молоді;
  • розвиток матеріально-технічної бази;
  • фінансово-економічна діяльність.

 

І. Управління коледжем

1.1. Управління коледжем здійснювати за принципом поєднання колегіальних та єдиноначальних засад.

1.2. Забезпечення відкритості та гласності щодо управлінських рішень, етики управлінської діяльності, що ґрунтується на принципах демократизму, доброчесності, взаємоповаги і позитивної мотивації.

1.3. Посилення ролі усіх учасників освітнього процесу в управлінні коледжем, органів громадського самоврядування працівників і студентів.

1.4. Створення умов для забезпечення повної відкритості та публічності процесу розроблення внутрішніх нормативних документів,   їх громадське обговорення та затвердження.

1.5. Забезпечення участі учасників освітнього процесу в обговоренні важливих питань і проблем щодо розвитку коледжу. Проведення соціологічних опитувань серед викладачів, здобувачів та працівників щодо умов праці, навчання, проживання в гуртожитку, випадків булінгу та корупції.

1.6. Забезпечення регулярної  звітності директора коледжу, його заступників, керівників структурних підрозділів за усіма напрямами діяльності.

1.7. Проведення аудиту управлінських процесів у коледжі та оптимізація наявних підрозділів шляхом розмежування та збалансування функцій та повноважень між ними.

1.8. Здійснення управління коледжем на засадах прогресивної корпоративної культури, що передбачає виваженість прийняття рішень, ефективність їх втілення, компетентність виконавців, персональну відповідальність та ініціативність.

1.9. Запровадження ефективного механізму медіації та посередництва для попередження та вирішення конфліктів.

1.10. З метою автоматизації процесів управління коледжем впровадити та забезпечити ефективне функціонування системи електронного документообігу.

1.11. Забезпечення дотримання умов колективного договору та установчих документів коледжу. Гарантування прав та інтересів учасників освітнього процесу. 

 

ІІ. Кадрове забезпечення

2.1. Сприяння зміцненню кадрового потенціалу, забезпечення балансу між досвідченими і молодими викладачами, упровадження заходів, спрямованих на спадкоємність кадрового потенціалу педагогічних працівників.

2.2. Забезпечення умов для підвищення професійної майстерності та кваліфікації педагогічних працівників шляхом залучення їх до участі у науково-педагогічних конференціях і семінарах, стажування, проходження курсів підвищення кваліфікації та інших заходів.

2.3. Удосконалення рейтингової оцінки діяльності педагогічних працівників з метою підвищення їх зацікавленості в удосконаленні фахової майстерності.

2.4. Забезпечення ефективної мотивації співробітників коледжу шляхом створення системи заохочення за запровадження науково-педагогічних і методичних інновацій, високу результативність праці (результати участі в обласних і всеукраїнських  олімпіадах, конкурсах, науково-практичних конференціях тощо) та інші види діяльності.     

2.5. Підвищення рівня соціального та правового захисту працівників коледжу, поліпшення умов їх праці.

2.6. Оптимізація педагогічного навантаження кожного викладача.

2.7. Здійснення своєчасної виплати заробітної плати, відпускних коштів і коштів на оздоровлення (за умов стабільного фінансування).

2.8. Здійснення морального та матеріального заохочення працівників коледжу за досягнення успіхів у роботі шляхом преміювання та виплати грошової винагороди за умови економії коштів.

2.9. Сприяти поліпшенню соціально-психологічного клімату для всіх учасників освітнього процесу шляхом збереження в колективі здорової атмосфери, доброзичливості, підтримки та коректності у взаємовідносинах, бажання сумлінно працювати та дотримуватися доброчесності.

2.10. Сприяти підвищенню рівня суспільної активності профспілкової організації для реального захисту працівників коледжу.

2.11. Прийняття викладачів на вакантні посади з метою створення конкурентного середовища.

 

ІІІ. Освітній процес

3.1. Модернізація освітньої діяльності коледжу шляхом застосування новітніх технологій та інновацій.

3.2. Провести аналіз перспективи відкриття нових спеціальностей та спеціалізацій, яких потребує ринок праці.

3.3. Формування системи забезпечення якості освітньої діяльності у коледжі.

3.4. Визначення критеріїв якості освітньої діяльності та якості освіти у коледжі і способів їх оцінки.

3.5. Систематичне проведення аналізу інформації про якість навчання та викладання, зокрема, шляхом опитування учасників освітнього процесу.

3.6. Покращення та удосконалення матеріально-технічного та навчально-методичного забезпечення освітнього процесу.

3.7. Розроблення сучасних освітніх програм, посилення міждисциплінарної взаємодії в освітніх програмах.

3.8. Створення належних умов для постійного системного професійного зростання та підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

3.9. Розширення участі органів студентського самоврядування у формуванні вибіркової складової освітніх програм, організації освітнього процесу, оцінюванні його якості.

3.10. Створення системи індивідуальної роботи з обдарованими студентами, залучення їх до участі в олімпіадах, конкурсах і конференціях різних рівнів.

3.11. Здійснення моніторингу потреб ринку праці та врахування його результатів при провадженні освітньої діяльності.

3.12. Розроблення і втілення системи заходів із запобігання та протидії проявів корупції та хабарництва, порушення академічної доброчесності.

3.13. Створення в коледжі умов для реалізації рівних можливостей доступу до навчання осіб  з обмеженими можливостями.

3.14. Впровадження гнучких навчальних траєкторій. 

3.15. Поглиблення співпраці коледжу та факультету економіки і підприємництва Уманського національного університету садівництва в питаннях організації та удосконалення змісту освітнього процесу.

 

IV. Методична робота

4.1.  Удосконалення навчально-методичного забезпечення  освітнього процесу.

4.2.  Систематичне оновлення освітніх програм, силабусів, робочих програм дисциплін, навчально-методичних комплексів.

4.3.  Стимулювання педагогічних працівників до участі в науково-методичних заходах, підготовки навчально-методичних і електронних посібників, друку статей і доповідей у фахових виданнях, впровадження передового педагогічного досвіду.

4.4.  Утверджувати принципи академічної доброчесності.

4.5.Сприяння розвитку творчого потенціалу кожного викладача, його науково-методичній та дослідницькій роботі.

4.6.  Запровадження моніторингу ефективності проведення навчальних занять, консультацій, практик, рівня майстерності та результативності діяльності педагогічних працівників.

4.7.  Оновлювати бібліотечний фонд навчальною літературою згідно з навчальними планами, фаховими періодичними виданнями, нормативно-правовими актами.

 

 

V. Інформатизація діяльності коледжу 

  • 1. Забезпечення створення персональних сайтів викладачів коледжу.
  • 2. Оновлення читальної зали бібліотеки сучасними комп’ютерами.
  • 3. Впровадження автоматизованої бібліотечної інформаційної системи.
  • 4. Створення інформаційно – освітнього середовища коледжу на основі активізації розроблення електронних навчальних, навчально - методичних та інформаційно-довідкових web – ресурсів, активне їх використання в освітньому процесі.
  • 5. Підтримка, розвиток та оновлення всієї інфраструктури комп’ютерної мережі коледжу, збільшення відкритих WI – FI зон.
  • 6. Створення електронного банку репозитарію методичного забезпечення освітнього процесу та робіт здобувачів освіти.
  • 7. Забезпечення впровадження новітніх інформаційних технологій в освітній процес.
  • 8. Проведення тренінгів, практичних занять з метою підвищення рівня цифрової грамотності педагогічних працівників.
  • 9. Модернізація та оновлення web – сайта коледжу, забезпечення супроводу офіційних сторінок навчального закладу в соціальних мережах.

 

VI. Практична підготовка, працевлаштування та профорієнтаційна робота 

6.1.  Забезпечення високого рівня практичної підготовки, оновлення та впровадження в освітній процес наскрізних програм практики на основі освітньо - професійних стандартів фахових молодших бакалаврів відповідних спеціальностей.

6.2.  Розширення переліку баз практики та активна співпраця  з їх керівниками з метою покращення професійної  підготовки  здобувачів освіти.

6.3.  Підтримування зв’язків з районними й міськими центрами зайнятості, підприємствами, організаціями та установами з метою забезпечення ефективної системи працевлаштування.

6.4.  Здійснювати моніторинг щодо стану працевлаштування випускників коледжу, їх професійної адаптації; забезпечити зворотній зв'язок з роботодавцями.

6.5.  Забезпечення умов для системної співпраці з випускниками різних років, активне залучення  їх до вирішення проблеми працевлаштування та організації профорієнтаційної роботи.

6.6.  Сприяння створенню асоціації випускників коледжу.

6.7.  Удосконалення форм і методів профорієнтаційної роботи з урахуванням сучасних умов (розширення рекламної діяльності в соціальних мережах, охоплення більшого контингенту вступників за допомогою інформаційних технологій, креативний підхід до створення рекламного контенту та інше).

6.8. Збереження обсягів державного замовлення.

6.9. Забезпечення функціонування ступеневої освіти та сприяння розвитку на базі коледжу Навчально – консультаційного центру факультету економіки і підприємництва Уманського національного університету садівництва.

 

VII. Виховна робота, інтелектуальний та особистісний розвиток молоді 

7.1.  Розроблення та реалізація  сучасної Концепції виховної роботи  в коледжі, яка відповідає сучасним викликам і баченню майбутнього нашої держави.

7.2.  Створення ефективної цілісної системи національного виховання, що передбачає формування національно- свідомого громадянина, патріота, носія високої культури.

7.3.  Забезпечення демократизації і гуманізації виховної  діяльності, її орієнтація на особистість, європейські цінності.

7.4. Створення умов для вільного розвитку та самореалізації особистості відповідно до її  здібностей, суспільних та власних інтересів.

7.5.  Забезпечення науково-методичного та психологічного супроводу виховної діяльності.

7.6.  Забезпечення заходів, спрямованих на протидію булінгу.

7.7.  Сприяння  функціонуванню ефективної та дієвої системи студентського самоврядування на рівні  академічної групи, гуртожитку, коледжу.

7.8.  Підтримка в реалізації студентських проектів та ініціатив.

7.9.  Проводити анкетування та соціологічні опитування з метою з’ясування потреб і побажань студентів, моніторингу щодо випадків булінгу та корупції.

7.10. Сприяння роботі предметних гуртків, спортивних секцій, гуртків художньої самодіяльності та  клубів за інтересами.

7.11. Всебічна підтримка та розширення волонтерського руху в коледжі.

 

VIII. Розвиток матеріально-технічної бази

8.1. Подальше удосконалення матеріально-технічної бази коледжу, забезпечення сприятливих умов для навчання, праці, організації дозвілля, проживання в гуртожитку.

8.2. Проведення поточних ремонтних робіт усіх приміщень, оптимізація їх використання.

8.3.  Забезпечення ефективного та раціонального використання енергоресурсів, безпечності та надійної експлуатації будівель, споруд та інженерних мереж.

8.4. Провести реконструкцію приміщень коледжу з метою забезпечення доступності для людей з обмеженими фізичними можливостями.

8.5. Удосконалення житлових і соціально-побутових умов проживання студентів у гуртожитку з урахуванням санітарних норм, забезпечення гуртожитку інвентарем.

8.6. Організація залучення фінансів для  обладнання навчальних корпусів  і гуртожитку пожежною сигналізацією.

8.7. Удосконалення системи відеоспостереження в навчальних корпусах і гуртожитку.

8.8. Збільшення кількості аудиторій і лабораторій, які оснащені сучасним мультимедійним і аудіовізуальним обладнанням.

8.9. Забезпечення благоустрою, реконструкція та озеленення території колежу.

8.10.  Залучення спонсорів до зміцнення матеріально-технічної бази коледжу.

 

 

IХ. Фінансово-економічна діяльність

9.1. Забезпечення дотримання норм законодавства при проведенні бюджетної та кошторисної фінансової діяльності, своєчасності та достовірності ведення фінансового обліку, складання фінансової звітності, здійснювати постійний контроль за станом фінансової діяльності.

9.2. Забезпечення прозорості фінансової діяльності та збалансованості бюджету, цільового та ефективного використання коштів державного бюджету.

9.3. Сприяти диверсифікації джерел фінансування, оптимізації структури доходів, розширенню та удосконаленню системи надання платних освітніх послуг.  

9.4. Забезпечувати дотримання всіма підрозділами коледжу  штатно-фінансової  дисципліни.

9.5. Забезпечувати своєчасність проведення розрахунків з юридичними та фізичними особами.

9.6. Вживати заходи до своєчасної та в повному обсязі виплати заробітної плати та недопущення утворення заборгованості з неї.

9.7. Удосконалення системи  матеріального заохочення працівників  і здобувачів освіти за результати праці та навчання. 

9.8. Спрямування фінансових ресурсів, в першу чергу, на потреби здобувачів освіти, співробітників коледжу для покращення якості навчання, умов праці, проживання в гуртожитку та соціального захисту.

9.9. Здійснення громадського контролю та забезпечення публічності при проведенні розподілу коштів, регулярне звітування про виконання бюджету на загальних зборах трудового колективу.  

 

 

Механізми розвитку коледжу

 Оновлення Колективного договору коледжу.

  1. Розробка нових та оновлення діючих положень коледжу.
  2. Удосконалення внутрішніх критеріїв рейтингового оцінювання професійної діяльності педагогічних працівників та конкурсний прийом на роботу в коледж.
  3. Системна звітність керівників підрозділів коледжу про виконання завдань Стратегії.
  4. Запровадження сучасних інструментів менеджменту та організаційного розвитку коледжу.
  5. Оптимізація структури коледжу та зміцнення матеріально-технічної бази.
  6. Удосконалення єдиного електронного інформаційно-комунікаційного середовища коледжу.

 

Вважаю, що виконання завдань за вказаними напрямами дозволить нашому коледжу залишатися конкурентоспроможним на ринку освітніх послуг, забезпечувати високу якість підготовки фахівців, виховувати майбутніх спеціалістів з активною громадянською позицією та духовно-моральними цінностями, які притаманні українському народу  та європейській цивілізації.