Логістика

Анотація:

Мета курсу (інтегральна компетентність) – формування у здобувачів освіти системи знань і розуміння концептуальних основ логістики як інструменту ринкової економіки, теорії та практики розвитку цього напрямку та набуття вмінь і навичок сучасних методів ефективного управління матеріальними і відповідних їм інформаційними, фінансовими та сервісними потоками в сучасних умовах.

 

Цілі курсу (програмні компетентності):

  • здатність щодо визначення та ідентифікації концептуальних характеристик загально-економічних процесів та оцінювання їх впливу на логістичну діяльність суб’єктів господарювання;
  • здатність демонструвати розуміння сутності та змісту теорії логістики, комерційної та збутової діяльності і функціональних зв’язків між їхніми складовими;
  • здатність ефективно застосовувати методи, прийоми та інструменти логістики;
  • здатність аналізувати поведінку споживачів та використовувати результати аналізу в логістичній діяльності;
  • здатність щодо аналізу ринкового середовища та врахування його результатів про прийняття управлінських рішень в галузі логістики;
  • здатність формувати на підприємстві логістичну діяльність, націлену на досягнення стратегічних цілей, та оцінювати її ефективність.

 

Програмні результати навчання:

  • аналізувати попит і розраховувати потребу у товарах методами оператив­ного обліку реалізації товарів, вивчення джерел інформації різного характеру про попит;
  • на основі нормативних документів організації рекламної діяльності вивчати передовий вітчизняний і зарубіжний досвід організації рекламної роботи, опановувати нові види реклами, що забезпечують визначення і просування рекламного об’єкта на внутрішньому і зовнішньому ринках товарів і послуг;
  • володіючи прогресивними методами і формами збуту, під керівництвом більш кваліфікованого фахівця, організовувати роботу з упровадження цих форм і методів на підприємствах і товарних біржах;
  • розробляти та реалізувати стратегії у галузі комерційної логістики;
  • використовуючи нормативні і методичні матеріали, а також умови договорів, встановлювати вартість доставляння й оформлювати стягнення її вартості з клієнта;
  • відповідно до умов договорів складати графіки перевезення товарів, під час перевезення товарів, за необхідності, супроводжувати товар;
  • організувати вивчення та прогнозування попиту на товари та послуги;
  • на основі аналізу кон’юнктури ринку, тенденцій зміни попиту на товари виявляти потенційних покупців на продукцію, що виготовляється, та послуги, які надаються, консультувати з питань технічних та споживчих характеристик товарів(послуг);
  • дотримуючись етичних норм рекламування, застосовуючи законодавство про рекламу, під керівництвом кваліфікованого фахівця здійснювати як посередник роботу з репрезентації та просування товарів, послуг, комерційних ідей, виконувати комплексні заходи, спрямовані на досягнення маркетингових завдань, здійснювати роботу з популяризації підприємства-виготовлювача, його комерційних зв’язків, забезпечувати престиж рекламодавця;
  • використовуючи нормативно-правові акти, положення, інструкції та інші документи, що регулюють організацію збуту та продажу товарів, надання послуг, укладати угоди купівлі-продажу від свого імені або іншої особи, яку представляє на основі договору, що регулює відносини між ними, оформлювати угоди купівлі-продажу відповідно до діючих вимог, накопичувати та систематизувати оформлену документацію, виконувати функції гаранта з виконання зобов’язань, що випливають з укладених ними угод;
  • застосовуючи положення та відповідні інструкції збирати та підготовляти до аналізу інформацію щодо попиту, пропозиції та цін на товари і послуги розміщення реклами товарів та послуг в засобах масової інформації, складати «прайс-листи» на товари і послуги.

 

Короткий зміст курсу:

Логістика – інструмент розвиненої ринкової економіки. Класифікація форм логістичних утворень. Логістична діяльність та логістичні функції. Технологічні процеси та управління матеріальними потоками в логістиці. Логістичний сервіс. Заготівельна логістика. Виробнича логістика. Сутність розподільчої логістики. Логістика складування. Логістика запасів. Логістика посередництва. Інформаційна логістика. Транспортна логістика. Транспортно-експедиційна логістика. Міжнародна логістика.