Мікроекономіка

Анотація:

Мета курсу (інтегральна компетентність) -  формування системи базових знань та практичних навиків, оволодіння універсальним інструментарієм прийняття раціональних господарських рішень; закласти усвідомлення того, що успіх будь-якої економічної діяльності залежить не лише від наявності стартового капіталу чи підприємницького таланту, а й від знання закономірностей функціонування економічних мікросистем у різних ринкових ситуаціях та вміння їх ефективно використовувати.

 

Цілі курсу (програмні компетентності:

  • здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями теоретичних знань основних засобів мікроекономічного аналізу;
  • здатність досліджувати основні принципи раціональної поведінки мікросистем на ринку;
  • розуміння особливостей закономірностей функціонування мікросистем у різних ринкових ситуаціях;
  • здатність застосовувати знання при формуванні ринків факторів виробництва;
  • здатність використовувати особливості утворення цін на послуги праці, капіталу, природних ресурсів відповідно до типу ринкової структури у професійній діяльності;
  • здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології при вивченні поведінки індивідуальних господарських суб’єктів в різних ринкових структурах;
  • здатність виявляти вплив методів державного регулювання на економічні процеси в країні;
  • здатність спілкуватися державною мовою та працювати в команді.

 

Програмні результати навчання:

  • знати та розуміти економічні категорії, закони та закономірності функціонування мікросистем у різних ринкових ситуаціях;
  • застосовувати прийоми мікроекономічних досліджень для аналізу ефективності функціонування мікроекономічних систем;
  • збирати, аналізувати й розробляти методи оптимізації поведінки економічних суб’єктів у ринкових умовах;
  • визначати техніко-економічні розрахунки, пов’язані з обґрунтуванням раціональної поведінки мікросистеми;
  • проявляти ініціативу та підприємливість для досягнення професійної мети;
  • виконувати професійну діяльність у командній роботі;
  • володіти державною мовою у професійному середовищі.

 

Короткий зміст курсу:

Предмет і метод мікроекономіки. Теорія  граничної корисності і поведінки споживача. Ординалістська теорія поведінки споживача. Аналіз поведінки споживача. Попит, пропозиція, їх взаємодія. Мікроекономічна модель підприємства. Варіації факторів виробництва та оптимум товаровиробника. Витрати виробництва. Ринок досконалої конкуренції. Монопольний ринок. Олігополія та ринок монополістичної конкуренції. Ринок праці. Ринок капіталу. Загальна рівновага конкурентних ринків. Зовнішні ефекти в ринковій економіці та їх державне регулювання.  Трансформаційні ефекти та мікросистема.