ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ ВИПУСКНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА РИНКУ ПРАЦІ
Анотація:
Мета курсу (інтегральна компетентність)- ознайомити студентів з теоретичними засадами профорієнтаційної роботи, її основними закономірностями та особливостями, структурою, формами та методами здійснення; сприяти підвищенню рівня професійної компетентності майбутніх молодших бакалаврів спеціальної освіти
Цілі курсу (спеціальні компетентності):
− ознайомити студентів зі структурою, закономірностями та особливостями профорієнтаційної роботи в державі;
− вивчати проблеми професійної орієнтації молоді з особливими освітніми потребами;
− вивчати нормативно-правові основи здійснення профорієнтаційних заходів;
− навчати використовувати методи профорієнтаційної роботи в залежності від напрямів та завдань;
− ознайомити студентів з особливостями організації освітнього процесу в закладах фахової освіти з метою оволодіння певних спеціальностей;
− здатність здійснювати освітньо-корекційний процес з урахуванням психофізичних, вікових особливостей та індивідуальних освітніх потреб осіб з порушеннями розвитку в спеціальних та інклюзивних закладах освіти та реабілітаційних установах.
− здатність виконувати корекційну навчально-виховну роботу з профілактики, подолання порушень психофізичного розвитку дітей (залежно від нозології) у навчально-виховному, реабілітаційному процесі незалежно від типу закладу і форми організації навчально-виховної діяльності.
− здатність здійснювати комплексний корекційно-педагогічний, психологічний та соціальний супровід дітей з інвалідністю в різних типів освітніх закладів.
− здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку впродовж життя
Програмні результати навчання:
- здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності.
- поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальної освіти з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;
- здійснювати спостереження за дітьми з психофізичними порушеннями (інтелекту, мовлення, зору, слуху, опорно-рухових функцій тощо), реалізовувати корекційно-педагогічну роботу з урахуванням їхніх психофізичних, вікових особливостей, індивідуальних освітніх потреб, можливостей та здібностей.
- володіти методиками сприяння соціальній адаптації осіб з особливими освітніми потребами, їхньої підготовки до суспільної та виробничої діяльності
Короткий зміст курсу:
Законодавчі акти та нормативні документи з питань працевлаштування випускників закладів вищої освіти. Основні засади функціонування ринку праці в Україні. Особливості працевлаштування в сучасних умовах. Система професійної підготовки фахівців для роботи в сільській місцевості та їх працевлаштування. Правове регулювання трудових відносин.