ПРОФЕСІЙНА ОРІЄНТАЦІЯ ВИПУСКНИКІВ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ НА РИНКУ ПРАЦІ

Анотація:

Мета курсу (інтегральна компетентність)- ознайомити студентів з теоретичними засадами профорієнтаційної роботи, її основними закономірностями та особливостями, структурою, формами та методами здійснення; сприяти підвищенню рівня професійної компетентності майбутніх молодших бакалаврів спеціальної освіти

 

Цілі курсу (спеціальні компетентності):

− ознайомити студентів зі структурою, закономірностями та особливостями профорієнтаційної роботи в державі;

− вивчати проблеми професійної орієнтації молоді з особливими освітніми потребами;

− вивчати нормативно-правові основи здійснення профорієнтаційних заходів;

− навчати використовувати методи профорієнтаційної роботи в залежності від напрямів та завдань;

− ознайомити студентів з особливостями організації освітнього процесу в закладах фахової освіти з метою оволодіння певних спеціальностей;

− здатність здійснювати освітньо-корекційний процес з урахуванням психофізичних, вікових особливостей та індивідуальних освітніх потреб осіб з порушеннями розвитку в спеціальних та інклюзивних закладах освіти та реабілітаційних установах.

− здатність виконувати корекційну навчально-виховну роботу з профілактики, подолання порушень психофізичного розвитку дітей (залежно від нозології) у навчально-виховному, реабілітаційному процесі незалежно від типу закладу і форми організації навчально-виховної діяльності.

− здатність здійснювати комплексний корекційно-педагогічний, психологічний та соціальний супровід дітей з інвалідністю в різних типів освітніх закладів.

− здатність до особистісного та професійного самовдосконалення, навчання та саморозвитку впродовж життя

 

Програмні результати навчання:

- здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності.

- поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальної освіти з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів;

- здійснювати спостереження за дітьми з психофізичними порушеннями (інтелекту, мовлення, зору, слуху, опорно-рухових функцій тощо),  реалізовувати корекційно-педагогічну роботу з урахуванням їхніх психофізичних, вікових особливостей, індивідуальних освітніх потреб, можливостей та здібностей.

- володіти методиками сприяння соціальній адаптації осіб з особливими освітніми потребами, їхньої підготовки до суспільної та виробничої діяльності

 

Короткий зміст курсу:

Законодавчі акти та нормативні документи з питань працевлаштування випускників закладів вищої освіти. Основні засади функціонування ринку праці в Україні. Особливості працевлаштування в сучасних умовах. Система професійної підготовки фахівців для роботи в сільській місцевості та їх працевлаштування. Правове регулювання трудових відносин.