Ціноутворення

Анотація:

Мета курсу (Інтегральна компетентність) -  формування системи базових знань  і практичних навичок з питань формування цін та розробки цінової політики; вивчення комплексу економічних, політичних, соціальних та психологічних факторів, економічного потенціалу підприємства для здійснення ефективної цінової політики; навчити студентів використовувати наукові засоби та методи визначення цін на продукцію та послуги  з урахуванням кон’юнктури, вимог чинних законодавчих та нормативних актів.

 

Цілі курсу (програмні компетентності):

- здатність  вчитися і оволодівати сучасними знаннями  щодо ціноутворення та застосування їх у практичних ситуаціях;

- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;

- здатність до пошуку, використання інформаційних та комунікаційних технологій оброблення та аналізу інформації  щодо ціноутворення з  різних джерел;

- здатність використовувати нормативно – правове регулювання у сфері ціноутворення;

- здатність ефективно контролювати дотримання правил ціноутворення, торгівлі та зберігання товарів;

- здатність оцінювати вплив чинників зовнішнього середовища на формування ціноутворення в підприємницькій діяльності;

- здатність  організовувати власну професійну діяльність, застосовувати знання з ціноутворення для розв’язання практичних ситуацій, ухвалювати рішення відповідно до законодавства;

- здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків .

 

Програмні результати навчання:

- знати економічні категорії та закони для розуміння зв’язків , що існують між процесами та явищами в різних економічних системах.

- розуміти місце предметної області в загальній базі знань та значення ціноутворення  в інформаційному забезпеченні користувачів під час розв’язання проблем сфери економічної  відповідальності підприємств;

- визначати сутність об’єктів ціноутворення для розуміння їх ролі та впливу   на результати господарської діяльності;

- ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання  цінових даних для узагальнення економічної інформації;

- застосовувати математичний інструментарій для розв’язання  прикладних завдань у сфері ціноутворення;

- використовувати особливості ціноутворення у професійній діяльності та господарській практиці;

- характеризувати цінові операції та процеси, вміти документально їх оформлювати для відображення в обліку підприємств;

- формувати й аналізувати ціноутворення і статистичну звітність для визначення показників забезпеченості підприємства ресурсним потенціалом ;

- дотримуватися вимог податкового законодавства щодо розрахунку цін і сплати податків, зборів, обов’язкових платежів, формування цін на товари суб’єктів господарювання.

 

Короткий зміст курсу:  

Теоретичні засади ціноутворення в сучасній  економіці.  Суть, види і функції  цін у ринковій економіці. Цінова політика держави. Державне регулювання процесів ціноутворення в Україні. Цінова політика підприємства. Основні ціноутворювальні чинники.  Структура ціни і формування її складових.  Методи ринкового ціноутворення.  Ціни біржової торгівлі.  Ціни зовнішнього ринку.  Особливості дослідження ринкової кон’юнктури у ціноутворенні.  Особливості ціноутворення у сільському господарстві.