Ціноутворення
Анотація:
Мета курсу (Інтегральна компетентність) - формування системи базових знань і практичних навичок з питань формування цін та розробки цінової політики; вивчення комплексу економічних, політичних, соціальних та психологічних факторів, економічного потенціалу підприємства для здійснення ефективної цінової політики; навчити студентів використовувати наукові засоби та методи визначення цін на продукцію та послуги з урахуванням кон’юнктури, вимог чинних законодавчих та нормативних актів.
Цілі курсу (програмні компетентності):
- здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями щодо ціноутворення та застосування їх у практичних ситуаціях;
- здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
- здатність до пошуку, використання інформаційних та комунікаційних технологій оброблення та аналізу інформації щодо ціноутворення з різних джерел;
- здатність використовувати нормативно – правове регулювання у сфері ціноутворення;
- здатність ефективно контролювати дотримання правил ціноутворення, торгівлі та зберігання товарів;
- здатність оцінювати вплив чинників зовнішнього середовища на формування ціноутворення в підприємницькій діяльності;
- здатність організовувати власну професійну діяльність, застосовувати знання з ціноутворення для розв’язання практичних ситуацій, ухвалювати рішення відповідно до законодавства;
- здатність застосовувати етичні принципи під час виконання професійних обов’язків .
Програмні результати навчання:
- знати економічні категорії та закони для розуміння зв’язків , що існують між процесами та явищами в різних економічних системах.
- розуміти місце предметної області в загальній базі знань та значення ціноутворення в інформаційному забезпеченні користувачів під час розв’язання проблем сфери економічної відповідальності підприємств;
- визначати сутність об’єктів ціноутворення для розуміння їх ролі та впливу на результати господарської діяльності;
- ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання цінових даних для узагальнення економічної інформації;
- застосовувати математичний інструментарій для розв’язання прикладних завдань у сфері ціноутворення;
- використовувати особливості ціноутворення у професійній діяльності та господарській практиці;
- характеризувати цінові операції та процеси, вміти документально їх оформлювати для відображення в обліку підприємств;
- формувати й аналізувати ціноутворення і статистичну звітність для визначення показників забезпеченості підприємства ресурсним потенціалом ;
- дотримуватися вимог податкового законодавства щодо розрахунку цін і сплати податків, зборів, обов’язкових платежів, формування цін на товари суб’єктів господарювання.
Короткий зміст курсу:
Теоретичні засади ціноутворення в сучасній економіці. Суть, види і функції цін у ринковій економіці. Цінова політика держави. Державне регулювання процесів ціноутворення в Україні. Цінова політика підприємства. Основні ціноутворювальні чинники. Структура ціни і формування її складових. Методи ринкового ціноутворення. Ціни біржової торгівлі. Ціни зовнішнього ринку. Особливості дослідження ринкової кон’юнктури у ціноутворенні. Особливості ціноутворення у сільському господарстві.